Werkwijze ontwerp logo

Menig reclamebureau zegt dat je maar één logo moet presenteren, anders laat je je eigen onzekerheid zien. Daar ben ik het niet mee eens. Ik werk samen met de klant om een nieuw logo te ontwerpen, waar de klant feeling mee heeft. De klant moet zich er goed bij voelen. De ene keer ontwerp ik 2 logo’s. En soms komt het voor dat er meerdere logo’s gepresenteerd worden. Verschillende lettertypes, symbolen, kleuren of vormen. Laptop staat klaar bij de klant en samen bekijken we wat de klant het meeste aanspreekt. Op die manier kan ik direct de klant adviseren, bij de keuze van het logo. In dat proces, vallen de puzzelstukjes voor de klant in elkaar. Het logo vormt de basis uitstraling van je bedrijf, dienst of product. Een belangrijk onderdeel. Prettig voor de klant om daar in mee te denken.

Werkwijze restyling logo

Van een ‘oud’ logo een nieuw ‘logo’ ontwikkelen. Modernisering, verfrissing, verbeterde herkenbaarheid zijn enkele redenen waarom bedrijven hun logo willen restylen. Een ander proces dan bij het ontwerpen van een nieuw logo. Sommige elementen die herkenbaar zijn voor de klant, moeten bewaard blijven. Het gaat veelal om een ander lettertype of kleur. Een presentatie en veelal keuze uit 2 logo’s is het uitgangspunt. Keuze is dan vaak een gevoel. Wat je wel even op je in moet laten werken. Wat je wilt uitstralen als bedrijf. Ik geef direct mijn mening en leg mijn achterliggende gedachte over het ontwerp uit. Op die manier kijkt de klant weer anders naar het logo en kan de keuze gemaakt worden. Toch nog een kleine aanpassing? Geen probleem, ter plaatse wordt dat gerealiseerd en het nieuwe logo staat als een huis.